Dalig tajming

Jobbade tio timmar igar med en halvtimmas rast. Idag haller jag pa att bli sjuk. Inte bra. Pa mandag har vi news day vilket innebar att vi far ett amne tilldelat till oss pa morgonen, och sen ska vi hitta fakta, intervjua folk, fa kommentarer, hitta vardefulla kallor etc och sedan skriva en artikel om det hela samma dag, deadline klockan 5.30pm. Kommer inte ga sa himla bra om jag ar sjuk.
Fast, jag kanner mig inte sa himla sjuk egentligen, det ar bara lungorna som gor ont och jag hostar som en gammal kraka. Slar vad om att jag kommer tappa rosten pa mandag morgon. Da dor jag.


Nasta vecka kommer vara nast intill fruktansvard.


Mandag: News day plus en kurs med jobbet pa kvallen

Tisdag: Uni, intervju i north Sydney och flytt till nya lagenheten (och en till kurs med jobbet tror jag?)

Torsdag: Uppsatsen om Discourse analysis ska lamnas in

Fredag, lordag: Jobb som vanligt

Sondag: Deadline for nasta artikel (inte samma som pa news day, en annan). Och jag har ingen story an, inte intervjuat nan, inte gjort nanting... Gah.


Nar nasta vecka ar over kommer jag vara glad. Da tankte jag borja trana ocksa eftersom vi har gym i byggnaden fran och med tisdag (men kommer inte hitta ga dit forran nasta vecka ar over).


I can't wait!

Ps. Vi ar bjudna pa BBQ idag men jag kan inte ga for jag maste plugga. Bla. Ds.


Kommentarer
Postat av: Mutter

Om du är det minsta lik mig så stressar du upp dig så över allt det du har framför dig så du blir handlingsförlamad, och sen blir du ännu mer stressad över det? Ta en dag och dess uppgifter i taget, fokusera bara på det. Osså klöser du dig genom dem, en efter en. Hoppas verkligen inte du blir sjuk också! Var rädd om dig... Puss!

2009-03-21 @ 13:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0