Sammanfattning 2008

Jag tänkte sammafatta året som gott, som sig bör. Lite sent kanske, men jag har haft fullt upp uppe i norra sverige med att hälsa pa släkt och vänner i några dagar så det har inte hunnits helt enkelt. Nu är jag tillbaka i Stockholm i fyra dagar innan Kina väntar, sa innan jag börjar packa tankte jag göra detta...

Achievements som jag är stolta oöver 2008:
- Mitt diplom i business och event management
- Lyckas hålla liv i mitt och Pauls förhallande trots 3,5 manader ifrån varann
- Mitt avancerade dykcertifikat
- Kom in på journalism pa UTS i Sydney
(och faktiskt, trots att det inte var så ballt egentligen) :
- Blev 2IC (second in charge, typ assisterande butikschef) efter mitt första skift på tre timmar i skoaffären

Roliga saker jag gjort:
- Ridit elefant



- Nattdyk och vrakdyk

- Kommit fram till vad jag vill göra med mitt liv. Kanske.

Det sämsta med 2008 var:
- Min resväska försvann, och jag fick inte ut ett öre på någon av mina två försakringar (hur är det möjligt?).
- ... (funderar länge och väl). De gånger jag gjorde bort mig onykter?

Tror inte det har hänt sa mycket dåligt under det gågna året, och om det gjorde det så har jag forträngt det. Är inte speciellt långsint av mig. Visst sög sommarjobbet och visst har jag gråtit nån gång då och då, men det mesta är faktiskt bra och funkar som det ska.

Så...

Förvantningr på 2009:
- Skolans år (kommer plugga ihjäl mig), men...
- ...ocksa partyts år om jag känner mig sjalv och mina vanner rätt (och alla vet ju att skola och party hänger ihop).
- Året då jag och Paul flyttar till en större lägenhet (kanske Muriels? *blink blink*)...
- ... och skaffar hund, ifall vi hittar en större lägenhet.

Tja. Och sen får det bli som det blir. Det brukar ju bli rätt bra ändå.


(Skulle lägga upp massa roliga bilder i det här inlägget också, men... Har fortfarande ingen laddare till kameran så jag är bildlös).

Puss på er, och HAPPY 2009!!

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Tänkte bara säga att det var underbart att ha dig här även om vi inte sågs så mycket. Hoppas att resan gått bra och att Kina var nice :P Jag ska övertala Daniel att vi ska komma och hälsa på, han har ju tänkt bli miljonär så det borde ju gå bra ;) Älskar dig! Pusspuss!

2009-01-11 @ 14:38:58
Postat av: Kusin Sarah

Och eftersom jag då är kusin med Daniels sambo så kanske de bjuder med mig också när de blir miljonärer? ;-)

2009-01-12 @ 10:53:11
Postat av: Rebecca

Haha, JAAA!! Ni ar sa valkomna allihopa.. Skynda o kom hit! :D

2009-01-13 @ 08:08:08
Postat av: Systeryster

Det kan dröja lite då min sambo inte är miljonär än :P Men tro mig, följer inte han, så får du hänga på, Sarah ;)

2009-01-13 @ 16:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0