Den senate veckan...

Shit, en vecka sen jag skrv sist! Men oj, vilken vecka det har varit...

Motte upp med Samira i Bondi forra onsdagen och drack ol, har bara tva svenska kompisar i Australien sa det var trevligt. Sen motte jag upp med Sara i Bondi pa fredagen, och drack massa ol, och fortsatte sedan ut hela natten. Hamnade pa ett crazy skumparty och gjorde nog bort mig ganska mycket innan jag ramlade hem helt blot klockan fyra pa morgonen... Ehum.  Sjukt kul var det iaf!

Sen pa fredagen gick jag och Paul forst pa house party i en tvaa o Bondi (mycket Bondi pa senaste), dar man var tvungen att kla ut sig med deras utkladningsklader for att bli inslappt.. Haha. Klockan atta var jag dock tvungen att aka och jobba, men det var sa dott sa jag slutade redan klockan tio och akte tillbaka till partyt. Nar jag kom tillbaka var stallet helt FULLT, typ hundra pers var dar. Det var som tunnelbanan i London vid femtiden ungefar. Nar alkoholen tog slut akte jag och Paul tillbaka till stan och motte upp med Sara och gick ut och partade till morgonkvisten. Mycket trevligt. Det var typ varmaste natten sen 1997 eller nat, det blev aldrig under 27 grader... Morgonen efter kopte vi en flakt. Och sen blev det 43 grader varmt. Tack gode gud for flakten!

Pa sondagen gick vi pa moonlight cinema ute i Centennial Park med Chantal, Ted, Chris, Chris ragg och Chris raggs kompis och nagra fler. Sag Australia, den var val... Okej? Well, typ.



Pa mandagmorgon skjutsade vi Chris till flygplatsen, kanns helt sjukt att vi inte kommer traffa honom typ varje vecka framover (han flyttade till Perth med jobbet). Vi lanade iallafall hans bil och korde soderut, det var Australia Day och det ar helt sjuuuuukt vad folk firar det har. :) Australienskiska flaggor OVERALLT, pa varenda bil, pa varenda balkong, alla har t-shirts och tatueringar med flaggorna... Jaja. Vi korde ner till Jarvis Bay, otroligt fint.













Tog in pa motell, doppade oss i poolen, at middag och njot av att vara lediga och ensamma. Klockan sex imorse ringde dock vackaren och vi korde tillbaka till Sydney for att slappa in gubbarna i Chris lagenhet som flyttade alla hans saker.

Jag borjade jobba klockan tolv till fem, och nu har jag preciiiiiiiis kommit hem. Pjuh. Vilken vecka! Sen har jag och mamma tjafsat med Csn men det verkar antligen losa sig nu, tack vare henne. Min mammar underbar! Ikvall ar Paul ivag pa forsenad julfest med sitt jobb, sa jag tankte nog ga upp till Lucia och hanga ett tag.

Jomen, forresten, var galna granne har blivit forbjuden att bo kvar, for bade Lucia och en annan granne har utfardat besoksforbud for honom sedan han hotade en granne till livet och efter alla problem som Lucia haft med honom. Nar polisen i fredags kom for att ge honom besoksforbudpapprerna blev han helt GAALEN, de tva poliserna som var har ringde efter forstarkning och tydligen kom tva polisB
USSAR och tva polisbilar och typ 15 polisman hit, sa nu far grannen inte ens vara i narheten av det har huset och maste flytta ut sina grejer snarast. Gah. Tyvarr missade bade jag och Paul hela uppstandelsen... Haha.


Kommentarer
Postat av: Systeryster

Det låter ju iaf som om du har fullt upp :P

2009-01-27 @ 19:03:02
Postat av: Mutter

Tackar, en gör så gott en kan!



43 grader? Fläkt låter som en bra investering!



Hua, låter spännande att bo i ditt hus! Grannen hade inte en större lgnhet då? tipsar



Jättefina bilder. Du kör inte får jag hoppas? Och det där skumpartyt vill jag nog allt höra mer om än bloggen förtäljer, haha.



Skulle lägenheten flytta Chris saker? F'låt... Bad habit, hard to brake.



Puss!

2009-01-27 @ 22:09:37
Postat av: Agneta

Inte UNDER 27 grader på natten!!!! Phu.... Blir slak av att bara läsa om det. Ja, du har en hääärlig morsa! ;-)

2009-01-28 @ 16:23:54
URL: http://tetrissas.spaces.live.com/
Postat av: Anonym

haha, jo, lagenheten var skitduktig, vi behovde inte gora nanting alls :P



och grannen haaar faktiskt storre lagenhet sa vi funderar pa att flytta in. ska bara kolla hur frasch den ar, det ar ju ett gammalt hus det har..



och ja, det ar fruktansvart varmt, och ja, jag har fullt upp! :D

2009-01-29 @ 12:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0