Murphy's Law

Igar gick jag in pa en bank for att fa ut mina CSN-pengar i en check. Det gick inte, man var tvungen att ha ett konto med deras bank. Gick in pa nasta bank, det skulle ga bra sa dom. Men det gick inte. Fick panik. Inser att jag har kortet stangt for internetkop, ursaktade mig lite skamset och sprang over till ett internetcafe for att lasa upp. "Tjansten ar inte tillganglig for tillfallet, forsok igen senare".

Far panik.

Vantar en halvtimma och forsoker igen; "Tjansten ar inte tillganglig for tillfallet, forsok igen senare". Kommer pa att jag kan gora det via telesvar, sliter mitt har for att jag slosat bort en halvtimma. Gar tillbaka till banken, men det gar inte, beloppet ar for stort. Far panik.

Gar till universitetet, maste betala innan torsdag, annars...

Gar hem, hamtar tvatten, gar tillbaka till stan, lamnar tvatten, gar hem igen, blir solbrand. Malar naglarna, vantar pa att Handelsbanken ska oppna i sverige, ringer till handelsbanken. Nemas problemas, betala pa skolan sa gar allt bra. Blir sa glad att jag nastan kissar pa mig.


Idag: gar till universitetet for att betala. Men nej, deras kortmaskin tillater inte sa stora belopp, gor det via internetbanken. Internetbanken funkar inte, beloppet ar for stort. Pengarna maste overforas till mitt australiensiska konto, vare sig de vill eller inte.

Kommer missa forsta skoldagarna som ar obligatioriska. Ingen bra start...

Har haft ont i magen de senaste dagarna, vilket jag tycker ar konstigt eftersom jag bade har atit battre och druckit mindre (eller naja, atit battre iaf) an vad jag har gjort de senaste veckorna. Sa idag slog det mig: jag har fatt magsar. Hur kanns det? Det ar liksom en knipande, och ibland huggande smarta. Efter ogoninflammationen, oroninflammationen och influensan jag har haft de senaste tva veckorna sa hor det val till. Prima skinka...

Kommentarer
Postat av: Sarah

Inte kul.. men något positivt i det hela är ju ändå att du inte är en kackerlacka ;)



KRAM KUSEN!

2009-02-04 @ 12:51:27
URL: http://spaggl.blogspot.com
Postat av: Agneta

Det behöver ju inte vara sååå illa. Stressmage kan det vara...Oron över att pengarna inte ska komma i tid... Hoppas det lägger sig snart, så du kanlägga energin på universitetet.



Kram!

2009-02-04 @ 15:55:40
URL: http://tetrissas.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0