Vilken dag! Har hittat min inspiration igen!

Sov bara en timma inatt (inte en guntta overdrivet, somnproblemen ar i en dalig period for tillfallet), steg upp halv sju och halsade i mig tva koppar kaffe och sprang ivag till skolan, hade lecture i en timma och sen parades jag ihop med en annan forstaarsstudent och vi fick lite papper, och sprang ivag till rattegangen.


Vi blev tilldelade ett rattegansfall dar en kille anklagade tva andra for att ha hotat honom med kniv och pistol, kidnappat honom och sedan hotat att skjuta hans familj. Det var intressant i borjan, men efter en halvtimma var det saaaaaaaaaa trakigt! Satt kvar till lunchbreaken och sen gick vi tillbaka till skolan och skrev uppgiften till det. Var klar vid halv tre, och da gick jag till biblioteket och researchade till min story, samt letade bocker som kan hjalpa mig med mitt radio script som jag maste skriva innan torsdag.


Biblioteket ar sex vaningar, och aven om bockerna foljer nat jakla nummersystem sa ar det inte latt att hitta nanting eftersom alla staller dom fel... Sa, nar jag letade efter mina bocker, hoppade en bok fullkomligt pa mig typ. Poppade upp och sa "bu!". Den hette Writing for the fashion business.


Pratade med en tjej idag om att jag har tankt byta major fran journalism till PR, och hon sa att jag absolut inte skulle gora det, att det bara kommer bli lattare och roligare efter onsdag (nar storyn ska vara inlamnad). Sa jag gav det a second thought, och nar den har boken hittade mig kanske jag att jag kanske borde fortsatta med detta anda. Kommer ju inte att ha tid att lasa den innan torsdag och sen jobbar jag torsdag, fredag och lordag, men jag var tvungen att lana den anda.

Har hittat min inspiration igen!


Jaja, kom hem fran biblioteket efter sju nan gang, da gick jag och Paul och handlade, vi kom hem och jag lagade mat, vi at, jag diskade. Gah. Nu har jag researchat lite mer till min story och ska precis skicka ivag email till var Lord Mayor samt EnergyAustralia, och sen ska jag ringa och jaga dom imorrn eftersom jag inte antar att de kommer svara tills dess... Och maste ha quotes.


Sen ska jag skriva radio script hela kvallen medan jag ser UnderBelly, en sann serie om Sydneys drug history typ. Valdigt bra serie.


Jaja, puss pa er!


Kommentarer
Postat av: Anonym

GRATTIS till inspirationen gumman, hoppas den blir ihållande! Och att sömnproblemen ger med sig. Kämpa på! Puuuuss

2009-04-27 @ 20:21:25
Postat av: Kicki

Haha, vad roligt att du fortfarande tittar på TV när du pluggar... :) Jag undrar om jag också har en massa såna vanor för mig som jag haft i evigheters tider...det tänker man ju aldrig på själv men när nån annan skriver om sina så är det så tydligt! :)

2009-04-27 @ 22:07:51
URL: http://nifty.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0