Uppdatering

Igar var det Anzac day i Australien, da hedrar man alla som kampat och dott i krig. Alla veteraner och alla i armen, navyn och allt gick runt i sina uniformer och medaljer. Stor parad genom stan, och sen blir alla fulla. Gah.

Det var en underbar dag igar, sa jag och Paul at sushi till brunch och sen gick vi till hamnen och satt och at glass pa operahusets trappa i solskenet. Gudomligt! Shortsvader igen! :)

Sen jobbade jag pa kvallen, de ringde och fragade om jag kunde borja tidigt eftersom det var sa busy. Jag jobbade forsta delen av kvallen pa en personlig function vi hade, sprang runt och tog drinkorders och serverade drinkar... Ratt kul, bra dricks. Polisen var inne typ atta ganger under kvallen, de patrullerar alla pubar i stan pa fredagar och lordagar, brukar komma in bara typ en gang per kvall, men igar kom de in hela tiden!

I slutet av kvallen tog en kille en overdos och vi fick ringa ambulansen, men det var inte sa allvarligt, han klarade sig o sadar...

Jag och Paul steg upp tidigt imorse efter bara nagra timmars somn, jag har stadat hela lagenheten (den har inte varit sahar ren sen vi flyttade in!!), och Paul och Damo for till St Leonards och hamtade en tvattmaskin och en microvagsugn som olika vanner ville bli av med, och som vi behovde. Tackar sa mycket! Sa killarna kom och slappte av grejerna och jag har skrubbat dom rena (tvattmaskinen och micron, inte Paul och Damo...), och nu ska jag passa pa att plugga lite innan de kommer tillbaka, de ar pa Ikea nu och hamtar lite grejer som vi ska skruva ihop sen ikvall. Yeah! Antligen borjar det se ut som ett riktigt hem har!

Jag ar dock sjukt stressad for skolan, imorrn har vi court day hela dagen och sen har jag en uppgift som ska in pa onsdag (story om sydney, har fortfarande inget...) samt en uppgift som ska in pa torsdag (ska skriva nat javla radio script, har inte ens gjort nan research an), sa nu ska jag ta tag i detta.

En kopp kaffe till gor nog susen...

Kommentarer
Postat av: Mutter

Du kirrar det där, lycka till!

2009-04-26 @ 16:20:00
Postat av: Systeryster

Vem har sagt att det är lätt att studera? :S Det blir bra, brukar ju ordna sig :) Lycka till!

2009-04-26 @ 22:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0