Geografi

Forresten, tankte bara beratta en lite rolig sak...

For att checka att vi last tidningen hela veckan kollar var larare oss med ett quiz lite da och da, och i mandags hade vi ett dar vi fick en varldskarta framfor oss, och sa skulle vi pricka ut vart pa kartan alla nyheter hade hant... Om ni fattar vad jag menar.

Det forsta tjejen bredvid mig sager nar hon far kartan framfor sig ar:

"Nu ska jag bara hitta Amerika..."

Och det blev bara battre. Efter det trodde hon att gronland var alaska (eller nej, var det antarktis?), och att London lag i norra finland. Hon pekar pa afrika och fragar om det ar afrika, och jag sager ja. Sen fragar hon vart sydafrika ligger... Ehum. I soder kanske?

"What's all this up here?" sager hon om Ryssland.

Sa fragade hon vart italien lag, och jag visade, och hon blev helt forfarad over hur litet landet var. Hon hade val trott att alla lander var lika stora som australien, typ...?

Jaja. Mycket underhallande.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahahaaaaa

2009-04-02 @ 20:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0