Nystart

Jag tankte borja med att presentera mig lite.

Jag heter Rebecca. Rebecca ar ett hebreiskt namn som betyder "den feta", "den godda", "den fastbundna", och "kviga". Alla dessa saker var positiva grejer forr i tiden, och jag maste saga att jag trivs ratt bra med namnet. Jag fick heta Rebecca for att jag hade (och still har, efter manga om och men) namnsdag pa min mammas fodelsedag: 17:e maj.

Jag bor i Sydney:



Har har jag bosatt mig efter typ fyra ar pa resande fot, och har nu bott har i Sydney i drygt ett ar. Jag bor i Paddington (skitmysigt omrade) tillsammans med min pojkvan Paul (skitmysig grabb) i en inte sa skitmysig etta (men den duger).

Jag jobbar just nu i en skoaffar (www.novoshoes.com.au) dar jag ar Second in charge, vilket later tufft men vilket mestadels innebar att jag far skulden for det mesta som gar fel. Haha, det ar inte riktigt sant men det lat kul. Jag trivs med det jobbet iaf, eftersom jag alskar skor. Hade fram tills nyligen ett extrajobb i en flashig bar, men managerna var skit sa jag sa upp mig. Ska dock soka ett annat extrajobb snart (nar jag slutar njuta av att ha fredagarna lediga) sa jag kan spara pengar till min biljett tillbaka till Australien efter jul (ska namligen hem och fira jul for forsta gangen pa tre ar).

Jag hasr sokt till in varldens fulaste universitet; University of Technology Sydney (UTS), dar jag tankte skaffa mig ofantligt stora studielan och forsoka mig pa att bli journalist. Vi far se hur det gar.


(UTS)

Vanligtvis skriver jag mest om mode och om livet har i Sydney, sa det har inlagget blev valdigt annorlunda och en aning trakigt. Det kan bero pa att jag har druckit en flaska vin och atit en fantastisk middag som Paul lagade, sa all min energi gar at till att smalta maten. Jag lovar att nasta inlagg blir battre.

God natt pa er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0